Viuuh ja pam!
Maila heilahtaa ja lyönti osuu napakasti keskelle palloa. Pitkä matala kaari
lentää takakentälle asti ja pesäpallojoukkue Hämeenkyrön Räpsän nuori
naispelaaja etenee kevyesti ykköspesälle.
Joukkue on keväällä 2016 noussut ensimmäistä kertaa Suomensarjaan ja
harjoitusottelu kotikentällä saa vauhdikkaan alun. Uusi haastava pelikausi
alkaa jo ensi viikolla.
Kakkutukun tuotteiden myynti on
auttanut rahoittamaan seuran toimintaa merkittävästi, kertoo pelinjohtaja Timo
Marjamäki. Tuotteita on myyty tälle
naistenjoukkueelle kolme kertaa, mutta Räpsä on myynyt tuotteita useita vuosia.
Joukkueen pelaajat ovat mukana myyntityössä jo juniorista alkaen. Tyttöjunioreita
onkin eri ikäluokissa peräti 140, joten
Hämeenkyrön Räpsän panostus juniorityöhön on merkittävää. Viime kerralla
jokaisen ikäluokan joukkueen jäsen sai myyntikuvaston, minkä avulla myyminen
oli yllättävänkin helppoa.
Naisten joukkueen Noora jakoi
kekseliäästi myyntikuvastoja työpaikallaan työkavereilleen, joiden kautta tuli
mukavasti lisämyyntiä. Myös Facebook ja Whatsapp otettiin
käyttöön; sinne ladattiin Kakkutukun tuotteista kuvia ja näin suoritettiin
myyntiä myös näppärästi internetissä.
Kakkutukun avulla saatuja tuloja on käytetty jäsenmaksuihin, pelimatkojen
kulujen kattamiseen, varusteiden - kuten yhtenäisten tuulipukujen -, lippisten
ja laukkujen hankintaan, sekä pieneen virkistystoimintaan. Seuran tarkoitus on
tarjota mahdollisimman edullinen harrastus, myös aikuisille pelaajille.
Kaikkia Räpsän naispelaajia, nuorimmista G-junioreista aina
edustuspelaajin asti, tuntuu yhdistävän hyvä joukkuehenki ja yhdessä tekemisen
meininki, aito rakkaus pesäpalloon.
Pelinjohtaja Timo Marjamäki, Hämeenkyrön Räpsä ry